5 december 2008

String och klisterlappar

Kommit hem efter trevlig fika med K på String. Min kropp är koffeinstinn och lite stissig. Men termosgrejen är ändå den bästa.
Avhandlade köttkonst och andra döda djur. Och Christian Boltanski på Magasin 3. K hade varit där och donerat sina hjärtljud. Tänkte att jag också skulle göra det, om jag hinner innan 14:e men det får jag se till att göra. Ljud överlag är en bra grej. Jag är lite besatt av ljud ibland. Tänker inte gå djupare in i det nu för det hinner jag inte. Iväg om en stund.

Sen inhandlade jag en ny kalender (eller "agenda" som det står på den) för 2009 och klisterpapper och tuschpennor (permanenta och ljusbeständiga) på min bästa pappershandel Nordins. Jag älskar den affären! Kan inte gå in där utan att vilja gå hem och pyssla, eller pyssla på stan..förlåt pynta på stan.

Nu snart iväg till 'Haga Deli' vid Odenplan för middag med jobbet. Konstigt, av alla ställen i hela stan så valdes samma italienare som jag var och åt på med mitt gamla jobb för mindre än ett år sedan.. Det är det enda som är lite jobbigt. Känns liksom lite skumt att gå till samma ställe lite på samma slags tillställning som sist.
Jaja. Nu måste jag sluta så jag hinner dit i tid.

Bord 20:30 förresten, är inte det lite sent egentligen?
Eller är det bara jag som har en massa andra planer i huvudet på vad jag egentligen vill göra ikväll. Typ träffa Moa och Anna som är i stan tills imorgon.
Och tapetsera och dricka öl hemma hos Lisa med M.
Eller nåt.

Inga kommentarer: