26 december 2008

Ledigheten

När man är ledig på jul äts det mycket god mat. Det är som en ständig mättnadskänsla som ibland går över i någon slags svullokänsla (när man precis har fyllt på igen). Då kan det ibland vara skönt att, som jag idag, gå och gymma lite. Liksom starta om kroppen lite och jobba för all jansson och alla lussekatter och pepparkakor och knäck och alkoholhaltig dryck och sånt.
Nu känner jag mig peppad igen på tomat-/basilika-/mozzarella - pajen som står i ugnen..

Imorgon åker M till Skåne till sin far med familj, som vanligen bor i Bryssel, och hälsar på i deras sommarställe men jag kanske borde säga lantställe eftersom vi tydligen är mitt i vintern nu (i motsats till vad vädret säger).
Trist att hon inte är hemma nu när vi är lediga tillsammans men man kan ju förstå att hon åker eftersom det är längre till Bryssel än till Förslöv.

Måste dock lämna min plats nu eftersom jag har lånat hennes dator och hon måste skriva ut lite enkla mandolinlåtar [Min och mammans (med familj) och styvsysterns julklapp till M].

Jepp sagt och gjort, hej på er!

Inga kommentarer: