13 december 2008

Jul

Ikväll blir det julgalej hemma hos Julia på Folkungagatan. Ojoj vad mat jag ska äta och glögg jag ska dricka! Nedan nämnda julesprit är också tillverkad dagen till ära.
Jag har köpt julklapp till Lisa H och ska få av Lisa P. Ja, det är uppdelat så att man köper till en person och får av en annan. Smart tänkt tycker jag.
Har precis ätit lunch och pratat med mor per telefon. Snart bär det av västerut!
Julen infaller den 20:e december där. Vi är inte så fasta i våra traditioner.
Sen blir det traditionsenligt julfirande i Hägerstens Gård den 24:e med M och hennes familj och lite släkt. Alltså inte traditionsenligt för min del, eftersom jag aldrig varit där över jul, men jag tror att dom firar och håller på sina traditioner en del. Typ julgran och julklappsöppning efter Kalle Anka och sånt.
Vi hade förresten julgran hemma hos bror med fru förra året. Då var det den 23:e som julaftonen inföll.

Det blir nog bra i år också.

Inga kommentarer: