17 september 2008

Hemmafrun


Helgen gick ut på att plocka svamp.
trattkantareller och en del vanliga kantareller.
sammanlagt kanske 25 liter.
mycket blev det.
nu ligger det svamp i hela lägenheten på tidningar och torkar och luktar lite. vi har en fläkt på på dagtid när man inte är hemma och störs så att dom ska torka snabbare.

Måndagen, min lediga dag, gick ut på att rensa svamp, baka bröd, göra äppelmos och laga mat till M. Hon kom hem med en röd ros till mig. Som hon fått av Socialdemokraterna. Det var kul.
(lappen från dom satt inte kvar)

Tisdag jobb och väldigt billig (tack K) fika med Josefina och Kristofer på String. Alltid lika kul att ses. Man blir som sugen på att göra en massa saker när andra gör massa saker.
Jag gör också massa saker men man måste bli lite påmind ibland.

M hemma nu. Ska gå och träna.
Gjorde pizza i ugnen igår och hade med till lunch idag. Och har bytt rum på kontoret.
Sitter inte längre i Bandit-mörker-öppet-fönster-rummet. Men jag har inte längre utsikt över Frihamnen. Hmm, det blir nog bra. Känns bra med lite tända lampor i alla fall.
Nu får vi bara hoppas att jag kan komma in på nätverket imorgon. Tydligen så måste man "låsa upp" kontakten. Och dom två it-ansvariga som kunde det har fått kicken och slutade idag.
Ja. Jag hoppas att någon av programerarna kan det även om dom allihopa påstod idag att dom inte kunde (kan ju vara i sympati med dom andra).
Annars får jag väl flytta tillbaka.
In i grottan med grabbarna.

M börjar bli otålig tror jag.
Hejrå!

1 kommentar:

Amanda M. Jansson sa...

o what lovely mushrooms. lol.