4 september 2008

Jobbskolk.

Jo, jag har vissa läsare som tycker att jag uppdaterar för sällan. Och det kan jag ju hålla med om ibland, så nu sitter jag på jobbet och busbloggar lite på arbetstid.
Kanske inte blir så långt..
Imorse såg jag M för sista gången innan imorgon eftermiddag. Hon ska på övernatts-lära-känna-varandra-grej med sin nya skola. Trist (för mig alltså).
Men jag ska försöka att ta till vara på min ensamtid och spåna på lite nya idéer.
Har lite på gång känns det som. Jag känner mig sjukt peppad inför hösten och mina bravader utanför mitt kära fakturajobb. Jag börjar komma in lite i att jag faktiskt ska göra saker även på mina två "lediga" dagar. Alltså göra vettiga saker och inte bara ta det lugnt och titta på tv och städa och surfa och sånt.
I går fick jag ett infall att jag ska ut och plocka svamp imorgon. Men vi får se hur det blir med det med tanke på att jag inte är den mest vana plockaren och bara typ känner igen karl-johan och kantareller (eventuellt bläcksvamp också). Men det är tydligen lite tidigt för kantareller har jag lärt mig.
Jag kanske chansar och sen kommer hem och googlar alla mina fynd.
Eller så fixar jag med lite bilder eller nåt.

Har för övrigt hört min brorsons sköna stämma över telefon. Wow.
Fan va coolt det är med barn!

Ojojoj, nu måste jag jobba så jag får gå hem nån gång.
puss

2 kommentarer:

Erica Laurell sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kristofer sa...

råkade skriva i ericas namn, det jag tänkte skriva va att det är ibland bra med gammal hederlig hets! Lycka till med svamparna.