4 september 2008

Mobiltelefoni

Alltså:
Det är inte okej att spela upp alla ringsignaler man har på mobilen.
Det är inte okej att göra ovanstående på högsta volym.
Det är inte okej att göra ovanstående i rusningstid på bussen.
Det är inte okej att göra det sittandes på sätet bakom Sabina med mobilen praktiskt taget tryckt mot hennes öra.
Det är inte okej att sluta med handlingen och blåsa faran över, för att en liten stund senare fortsätta och därmed knäppa alla medresenärer på näsan "hahahahaaah, trodde ni verkligen att jag skulle sluta?!?!"
Det är inte okej att göra ovanstående handling om man är över tolv år gammal, speciellt inte om man är mer än det dubbla.
INTE OKEJ!


Och i mitt huvud tog jag upp min hemliga teleskopbatong och svängde mig runt i slowmotion som en panter på språng och piskade mobilen ur hennes hand och tryckte upp hennes tjocka hals mot bussfönstret och väste "calla te, håll käften jävla grottmänniska och kör upp mobilen med strålning och allt nånstans där den inte kan komma ut".


Men jag läste min Metro och höjde lite menande på ögonbrynen för det är ju allas plats på bussen och jag hade inte nog med fukt i strupen.

klart slut.

2 kommentarer:

Kristofer sa...

Hahahah! Underbart!

sarathyra sa...

oh till min stad är du välkommen när helst du behagar!
jag tänker mig att jag kommer att åka upp till din någon gång i höst. när jag har en slant över.

Berlin låter annars finfint! 170 pix skulle jag nog sannerligen kunna avvara!
tell em more!

saknar dig kakan!
puss