8 september 2008

rep, kort, kort, d punk

I fredags skulle vi till replokalen och spela lite när vi fick reda på att det tydligen var delägarkonferens (hör vad fint det låter) för en revisionsbyrå i huset. Vad göra? Jo, vi åkte hem till mig och M och bestämde oss för att köra lite mer akustiskt.
Lustigt nog var pianot det enda som inte var akustiskt..
Det visade sig vara en hit och vi höll på till halv tre på natten. Vi hade tidigare inhandlat starköl på systembolaget och en av oss kom direkt från en finlandsfärja så ni kan ju gissa att det blev pangigt!
En del nya låtar, en del gamla låtar (noterna kvar i replokalen såklart) och en hel del instrumentbyten sinsemellan.

Lördagen spenderades mestadels hemma med M, med undantag för en sväng förbi ICA och frukostshopping.

Söndag sen: M köpte en förstärkare till sin mikrofon (äntligen!) så man hör henne på repen, vi åkte hem till styvsyster (M) Jenny och hennes nya lägenhet som förövrigt var väldigt trevlig trots sin ringa storlek. Sen bar det av till familjen (M) på söndagsmiddag. Jag åt gigantiska couscousbollar som såg ut som hagel fast lite gulare och kolapaj.

Idag så. Just ätit lite lunch nu, bulgursallad med borlottibönor och mozzarella (och en massa andra goa grejer). Kom relativt nyss hem från fotojobb på revisionsbyrå (samma som ovan förövrigt) och har även inhandlat Friskis&Svettis-träningskort. Och inte bara för gympa utan för gym också. Hösten ska bli vältränad har jag tänkt. 3100 svenska riksdaler för ett år av fitness, det är inte dåligt det. Och inte behöver jag betala det själv heller eftersom mitt deltidsjobb skänker mig ca 7000 kronor i friskvårdsbidrag per år. Jojo, vissa har det bra ska ni veta. Nu måste jag bara våga gå dit och lära min otränade kropp hur maskinerna fungerar.
Hoppas på att kunna gå dit tillsammans med någon första gången..

Och sist men inte minst; Ljud på, Dans!

1 kommentar:

Kristofer sa...

daft bodies, dom e ju för söta.