1 april 2009

Fotoexposé, fika och akrylfärg

Idag har jag jobbat och suttit i ett rum som inte är mitt kontor. Lite sällskap är trevligt ibland.

Efter jobet var jag på Kulturhuset och körde ett fotoutställningsrace.
Fyra olika fotografer, eller fyra olika utställningar rättare sagt.

Ville Lenkkeri - "Ingen mans land"

Martin Bogren - "I Rajasthan finns inget hav"
Lovisa Ringborg - "Limbo" och
"Dear Friends" - Amerikanska fotografier av män tillsammans, 1840–1918.

Gillade "Dear Friends" bäst, men jag har ju också en förkärlek för fotografier från slutet av 1800-talet och början av 1900-talet.
Annars var det inte så speciellt. Rätt fina fotografier men inte så mycket jag minns. Och det var inte så många heller. Tråkigast var nog Martin Bogrens bildserie. Fin historia med män som aldrig har sett havet som han följt med på deras första resa till stranden och vattnet, men det var för många trista bilder. Några lite fina, men historien var bättre än fotografierna..

Sen var jag och fikade med Josefina på Café Soda vid Mariatorget. Det var trevligt med ett nytt ställe för mig och kul att träffa henne igen. Var länge sen sist. Vi pratade om lokaler och temafester och teaterkostymer.
Man vill ju ha det. Allt alltså.
Men mest en lokal. Temafest är ju ganska lätt att fixa..

Väl hemma bjöds på mat och folköl och sen har jag skrivit ut lite arbetsprover till Biskops-Arnö och målat lite akryl.
Det var skoj med målandet för det var ett tag sen sist och jag borde göra det oftare. Utskrivandet var kul ett tag men imorgon måste jag köpa en ny bläckpatron för att kunna fortsätta, kom inte så långt.

Nu ska jag sova.

Inga kommentarer: