22 april 2009

Tknik

Skype är min nya bästa vän när M är borta. Inte så bra mottagning på Tallås på sånna dära mobiler, men ack desto bättre kan vi ses live på datorn!
Fina grejer..

Synd bara att jag tydligen inte har någon digitalkamera som fungerar som webkamera från mitt håll. Har en sketgammal liten digitalare som ska ha den funktionen, men som vanligt på halvdan teknik så fungerar det bara om man har en PC. Ha! förvånande..
Men men ljud är ju bra det med. Jag har det bra dock, kan se henne..

Varför har vi inte tänkt på det här förut när hon hade jobb och var på affärsresor utomlands och vi pratade per mobil? Video is the shit!


Har också försökt att fixa min nya hårddisk som krånglar lite och inte vill starta ordentligt, men det verkar som om jag måste fixa en ny strömadapter. Trist när man har fått en ny (begagnad) leksak och måste fixa till grejer det första man gör.
Men ska ringa dom imorgon och försöka fixa, har tydligen ett kontor på Sveav.
Går nog på garantin också, den ska gälla i 3 år från tillverkarens håll (1 år från försäljningsstället så det är för sent..).

Verkar vara fler som haft samma problem med märket, men det verkar också ha löst sig för alla när man fått en ny adapter. Hoppas..!

Nu ska jag pro-emalja mina tänder och krypa till kojs.

2 kommentarer:

Kristofer sa...

Oftast om det är mer än 500gb så måste man ha en adapter tror jag. TJO!

Sabina sa...

jepp jepp, har adapter. Men den är keff! Jag vill ha en ny..
Supportfolket verkar inte vara de snabbaste att svara på mitt mail heller..
morr