28 april 2009

Händelsernas dag:

Jag har fått svar från LaCie om min hårddisk och dom ska skicka en ny strömadapter så jag kan testa om det är det som är felet. Yes!
Jag har fått fotouppdrag på mitt "tredagarsvecka-brödjobb". Fotografera alla medarbetare och fixa. Kanske 35 stycken ungefär. Hua!
Ska fotas på tisdag och gärna vara klart tills på torsdag. Hm. Kanske hinner jag..Kan ju inte direkt göra det på arbetstid, då ska jag ju göra andra arbetsuppgifter. Ja. MEN det viktiga är: jag får lite extra klirr i kassan.

Punkt två som handlar om jobb är att jag ska börja jobba lite i receptionen.
Just nu är det två som jobbar där, varav den ena lite mer med ekonomi, och dom är båda gravida. En slutar om typ två veckor och en om en månad.
Det blir jag och en till från min avdelning som ska dela på uppgiften, men det känns bra att få lite omväxling. Ska fortfarande regga fakturor som jag gör nu, men en massa andra saker också. Tänkte att det är bra att göra sig själv lite mer oumbärlig såhär i ekonomiskt trötta tider..
Kanske får lite mer koll på företaget också, vad alla heter och sånt. Är faktiskt fantastiskt dålig på namnen. Fast vi var ju också typ 65 stycken när jag började för ett år sedan. Och man minns lättast namnen på dom som slutar eftersom dom skickar hejdå-mejl, eller blir avtackade eller så får dom kicken och då är det en massa snack..
Härliga tider!

Sen har jag köpt torkad kattmynta för att gnugga in i klösbrädan som M har gjort men som dom inte gärna vill använda. Soffan äär ju så mycket skönare..
Dom blir lite knäppa av myntan men det är lite skoj också. Gnider sig mot brädan och ålar sig på golvet och slickar på grejer.
Ungefär som höga människor också gör då..

Köpt sirap till att baka goda grova brödet.

Idag har M´s mamma (med familj) har sålt sitt hus (ska skiljas) för en massa pengar.

M har äntligen fått tag på folket hon vill få tag på för att provjobba imorgon på Snotty.

Inga kommentarer: