3 oktober 2008

Bollebygd? Kungälv. Orust?



Idag bär det av mot Göteborg för att hälsa på min bror och hans fru och den numera 1 månad gamla brorsonen. Ivar.
Jag har gjort en mössa till honom. Stickat och virkat. Första gången jag faktiskt lyckats med en mössa, brukar aldrig få den jämn annars. Eller så blir det konstig form.

I onsdags var jag och hälsade på i Kristofers ateljé. Pulverkaffe och kanelgifflar och wellpapp.
Vi diskuterade massa grejer och jag blev sugen på att läsa "Pittstim", och se japanska filmer om metall och homoerotik.

Måste tyvärr dra mig nu så att jag inte missar pendeln till Södertälje där M hämtar upp mig..
puss.

2 kommentarer:

Kristofer sa...

hahahah! "Vi diskuterade massa grejer och jag blev sugen på att läsa "Pittstim", och se japanska filmer om metall och homoerotik." Låter onekligen som jag har dåligt inflytande på dig! Ha det så bra i gbg, och hälsa M.

Kristofer sa...

Va fin mössan blev också!