14 oktober 2008

Norge - Levanger

Hemma efter en helg i Norge. Levanger.
Linda ska ställa ut lite tavlor och teckningar och vi (Jag, M och Lone) var där och kollade in det på biblioteket i Levanger.
Bodde i "hytte" i Paradiset (hytteförening) och hade utsikt över berg, vatten och fina höstträd.
Sol en dag och regn två och ca 1400 kilometer sittandes i en bil.
Såg snöklädda bergstoppar i Storlien och kom på att det snart kommer se ut så överallt, och vara mörkt.

Det är det tråkigaste med hösten, att det är så mörkt, speciellt på morgonen. Man kan liksom inte orientera sig när man vaknar, är klockan 3 eller 6?
Annars gillar jag den med alla sina praktfulla färger och sitt speciella ljus.

Har precis ätit ännu en fantastisk sallad från Tallinkterminalen. Underbart mjuk pasta, färsk sallad och saftig fetaost. Allt toppat med en krämig vitlöksdressing. Kan det bli bättre?
Kalaset (inkl dressing) gick endast på 55 kronor. Vilket fynd! Jag känner mig som en ny människa efter denna gourmetmåltid..
(notera ironin).

Efter jobbet ska jag på handledarkurs (introkurs) med M på Söderorts bilskola. Ni vet, sån där som man tvingas gå numera för att M och jag ska lära oss hur man lär sig och lär någon annan köra bil. Man måste dessutom betala 300 kronor per person för det hela.
Jag undrar hur stackars M lärde sig köra bil? hon fick ju inte tillgång till denna billiga guldgruva..
Kan det vara så att det går lika bra ändå?
Vi får väl se klockan 20:30 ikväll när vi båda har spenderat 3 timmar i Farsta framför en Powerpoint-presentation


Jag är inte alls bitter idag.

Inga kommentarer: